Treść zapytania

2025.03.04 godz. 15:13 Rzeszów, Podkarpackie

Dotyczy: Zapytanie w sprawie obowiązku naprawy usterki zgłoszonej w trakcie trwania gwarancji

Wyjaśnienie sytuacji

Zakupiłem pompę ciepła z 24-miesięczną gwarancją. W styczniu 2024 r. zgłosiłem usterkę związaną z oblodzeniem tacy ociekowej i parownika. Naprawa w lutym 2024 r. okazała się nieskuteczna – problem powrócił w lutym 2025 r. Firma odmawia kolejnej naprawy, powołując się na zakończenie gwarancji, mimo że usterka wynika z wady konstrukcyjnej, znanej producentowi, który prowadził kampanię wymiany części. Czy w takiej sytuacji producent ma obowiązek dalszej naprawy mimo upływu gwarancji?

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(119 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 04 Mar 2025 19:05

Prócz gwarancji ma Pan prawo do roszczeń wynikających z rękojmi, o ile nie upłynął okres 2 lat od zakupu, a rekojmia nie została umownie wyłączona
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź