Treść zapytania

2023.10.23 godz. 14:49 Bydgoszcz, Kujawsko-pomorskie

Brak zapłaty za wykonane zlecenie

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, Chciałabym uzyskać informację, co mogę zrobić w przypadku, kiedy Klient nie zapłacił za wykonaną pracę? Pracuję jako freelancer, Klienta znalazłam na stronie Useme. W wiadomościach uzgodniliśmy, że Klient opłaci wystawiony zbiorczy rachunek po wykonanych wszystkich zleceniach. Jednak tak się nie stało. Upomniałam Klienta, że minął termin zapłaty 19/10/2023, ale do dzisiaj się nie odezwał i nie opłacił rachunku. Dodam, że pracuję jako copywriter, nie sprzedałam praw autorskich do tekstów, a mimo to jeden z nich pojawił się na stronie Klienta. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Ilona Bałdyga

Warszawa, Mazowieckie

(12 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 23 Paź 2023 16:07

Należy wystosować oficjalne pisemne wezwanie do klienta podając datę do uregulowania zaległych płatności, co do praw autorskich pewnie warto by przeanalizować Państwa ustalenia czy coś z nich wynikało w zakresie przeniesienia praw czy nie. Służę wsparcie jeśli chciałaby Pani zadziałać za pośrednictwem kancelarii.

Zmodyfikowano dnia: 23 Paź 2023 16:07
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (3 głosy)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź