Treść zapytania

2025.08.20 godz. 09:28 Warszawa, Mazowieckie

Reklamacja telefonu

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, potrzebuję porady w sprawie reklamacji telefonu iPhone 16 Pro Max. Telefon kupiłam w styczniu 2025 r. W czerwcu, po kilku miesiącach użytkowania, przestał działać ekran. Urządzenie miało wadę fabryczną, niezależną ode mnie. Zgłosiłam reklamację u autoryzowanego sprzedawcy Apple w Polsce. Serwis zaproponował naprawę polegającą na wymianie płyty głównej i baterii, czyli de facto całego wnętrza telefonu. Uznałam, że to rozwiązanie jest dla mnie niekorzystne, bo: • telefon był niemal nowy, wada dotyczy kluczowych podzespołów, a po otwarciu telefon traci fabryczną wodoszczelność,

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Wojciech Országh

Warszawa, Mazowieckie

(35 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 20 Sie 2025 10:02

Co do zasady, sprzedający może rzecz wadliwą naprawić. Jednak, skoro wybrana forma naprawy wiąże się z pozbawieniem rzeczy właściwości to sugerowałbym wezwanie sprzedającego do wymiany rzeczy na wolną od wad pod rygorem odstąpienia od umowy. W uchybieniu powyższemu można od umowy odstąpić i dochodzić zwrotu środków i poniesionych kosztów. Po kompleksową i odpłatną poradę zapraszam na kancelaria@claris-legal.pl oraz na Instagram @claris.legal (dla obserwujących przewidziane są zniżki).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź