Treść zapytania

2020.08.28 godz. 23:32 Słupca, Wielkopolskie

Problem z otrzymaniem zamówienia po zapłacie

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, Pisze do Państwa z pewna sprawa, a zarazem problem. Jakieś czas temu mój partner zakupił przyczepę rolniczą z pewnej firmy, która reklamuje się w Internecie, po dogadaniu się i wycienie, dopięciu formalności zakupił ja, i niestety przelał pieniądze na konto zgodnie z umową. Sprzęt do niego nie dotarł pomimo zapewnień że się pojawi. Ma z nimi stały kontakt, jednak ich obietnice o zamówieniu przyczepy i jej dostarczeniu się nie spełniają. Moje pytanie do Państwa brzmi tak, co w takiej sprawie możemy dalej poczynić, jakie kroki należało by podjąć?

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Marzena Klimczak

Warszawa, Mazowieckie

(36 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 29 Sie 2020 11:34

to zależy czego Państwo oczekują. Jeżeli jest kontakt ze sprzedającym, to można się z nim umówić, że się samemu przyjedzie po przyczepę. Jeżeli będzie się opierał, to można domniemywać, że jest to oszustwo i zgłosić sprawę do prokuratury lub Policji. Można także domagać się zwrotu pieniędzy poprzez wezwanie do zapłaty z jednoczesnym odstąpieniem od umowy sprzedaży. Ponadto ewentualnie domagać się jeszcze naprawienia szkody z powodu niewywiązania się z zobowiązania (art. 494 kc)
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź