Treść zapytania

2025.09.02 godz. 11:00 Rzeszów, Podkarpackie

Spór po sprzedaży auta – kupujący żąda zwrotu mimo wyłączenia rękojmi

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, W dniu 31.08.2025 r. zawarłem umowę kupna–sprzedaży samochodu. Treść umowy zawierała następujące zapisy: §1 Sprzedający oświadczają, że są współwłaścicielami samochodu: • marka / model: … • rok produkcji: … • nr rejestracyjny: … • nr VIN: … • przebieg: … km §2 Sprzedający sprzedają Kupującemu wyżej wymieniony pojazd za cenę … zł (słownie: …), a Kupujący oświadcza, że pojazd kupuje. §3 1. Kupujący oświadcza, że zna stan techniczny pojazdu i nie wnosi do niego zastrzeżeń. 2. Strony zgodnie wyłączają odpowiedzialność Sprzedających z tytułu rękojmi, zgodnie z art. 558 §1 Kodeksu cywilnego. 3. Kupujący zrzeka się wszelkich roszczeń z tego tytułu w przyszłości. §4 Pojazd został wydany Kupującemu w dniu podpisania umowy. ⸻ Następnego dnia po sprzedaży kupująca zaczęła się ze mną kontaktować, twierdząc, że samochód „pali olej”, i żądała zwrotu pieniędzy. Wczoraj przyjechała, próbując oddać auto, lecz odmówiłem, ponieważ nie wiem, co się z nim działo przez całą noc i pół dnia, kiedy było w jej posiadaniu. Dodatkowo samochód wrócił już uszkodzony – z urwaną klamką, która przy sprzedaży była sprawna (posiadam zdjęcia na potwierdzenie). Kupująca twierdzi, że klamka była uszkodzona wcześniej, co jest nieprawdą. Proszę o informację, czy w opisanej sytuacji, biorąc pod uwagę wyżej przytoczone zapisy umowy i wyłączenie rękojmi, mam szansę skutecznie obronić się przed ewentualnymi roszczeniami kupującej, jeśli sprawa trafi do sądu.

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź