Treść zapytania
2020.07.16 godz. 16:47 Kraków, Małopolskie
Reklamacja z tytułu rękojmi
Wyjaśnienie sytuacji
Szanowni Państwo, proszę o udzielenie porady w poniższej sprawie. 20 czerwca bieżącego roku kupiłam nowy telefon w autoryzowanym salonie sprzedaży. Następnego dnia okazało się, że telefon przy używaniu niektórych aplikacji (np. mapy google, aparat) samoczynnie się restartuje. 22 czerwca poinformowałam sklep telefonicznie o wystąpieniu wady i poinformowałam, że zamierzam reklamować produkt (akurat był to dzień wyjazdu na urlop w związku z czym złożyć reklamację mogłam dopiero 26 czerwca). 26 czerwca złożyłam reklamację z tytułu rękojmi, zaznaczyłam, że z racji tego, iż jest to nowy telefon żądam wymiany lub zwrotu pieniędzy. 9 lipca otrzymałam telefon ze sklepu z informacją, że zostało zaktualizowane oprogramowanie w telefonie i jest do odbioru, tego samego dnia odebrałam telefon, jednak na protokole serwisowym była informacja "telefon sprawny, nie wykonano naprawy". Telefon faktycznie miał nowsze oprogramowanie niż w dniu złożenia reklamacji. Tego samego dnia, aby sprawdzić czy problem został rozwiązany uruchomiłam aplikację mapy google i w drodze ze sklepu drugim telefonem nagrywałam reklamowany wcześniej telefon. Telefon zrestartował się po 27 minutach. 10 lipca złożyłam drugą reklamację z tytułu rękojmi załączając płytę z nagraniem jak telefon się restartuje wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Uprzejmie proszę o udzielenie informacji: Według art. 560 paragraf 1 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145) sklep powinien zapewnić mi produkt wolny od wad przy pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi, jeżeli nie zapewnił mi produktu wolnego od wad, a ja udowodniłam na nagraniu, że wada istnieje, moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy było zasadne i sklep powinien je uznać? Czy jeżeli sklep uznał telefon za sprawny przy pierwszej reklamacji, może stwierdzić dopiero przy drugiej reklamacji, że mogą telefon naprawić i ewentualnie przy trzeciej reklamacji jeżeli problem wystąpi ponownie mogę domagać się odstąpienia od umowy? Z poważaniem, Urszula Koczwara
Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.
Chcę dodać odpowiedź!
- Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
- Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.