Treść zapytania

2020.03.29 godz. 00:05 Wołomin, Mazowieckie

Zwrot zaliczki z biura podróży

Wyjaśnienie sytuacji

Witam, wykupiliśmy wycieczkę z biura podróży, która miała odbyć się 19 lipca 2020r. Chcemy zrezygnować z powodu wszędobylskiego koronawirusa, mamy małe dziecko i nie będziemy go narażać. Pani z biura powiedziała, że ma 180 dni na zwrot zaliczki. My w umowie mamy, że czas na zwrot zaliczki to 14 dni. Pani powiedziała nam, że przepisy się zmieniły. Jaka jest prawda? Prosimy o informację. Dziękujemy.

Odpowiedzi prawników:


Aplikant

Angelika Wojciechowska -Związek

Katowice, Śląskie

(9 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 29 Mar 2020 17:27

Dzień dobry, z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż pieniądze powinny Pani zostać zwrócone zgodnie z zapisami zawartymi w umowie. Proszę tylko o zwrócenie uwagi od jakiego "zdarzenia" czy "okoliczności" należy liczyć ten 14 - dniowy termin. W mojej ocenie termin 180 dni do zwrotu zaliczki zaproponowany przez pracownika Biura Podróży prawdopodobnie wynika z utraty zdolności finansowej firmy. W przypadku, gdy pracownik nadal będzie powoływać się na termin 180 dni proszę zapytać o podstawę prawną tego terminu, skoro zdaniem Biura taka występują .
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź