Treść zapytania

2019.11.22 godz. 10:00 Wieleń, Wielkopolskie

art 24 ust. 2 usg - wnioski o uzyskanie informacji przez radnego

Wyjaśnienie sytuacji

Czy zarządzeniem burmistrza można narzucić obowiązek składania wniosków o uzyskanie informacji tylko na piśmie dodatkowo z obowiązkiem uzasadnienia związku wniosku z wykonywanym mandatem

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Wojciech Górny

Wrocław, Dolnośląskie

(47 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 22 Lis 2019 10:52

W orzecznictwie wskazuje się, że do wniosków radnych stosuje się kpa (rozdział skargi i wnioski tj. Art. 221 i nast. kpa). O tym, że wniosek powinien być w formie pisemnej wskazuje m.in. art. 222 kpa. Co do związku z wykonywanym mandatem, to jeśli brak takiego związku - organ może odmówić pozytywnego rozpatrzenia wniosku, chyba, że można go zakwalifikować jako wniosek o udzielenie informacji publicznej zgodnie z ustawą o dostępie do inf.publ. Wtedy należy wnieść o doprecyzowanie charakteru wniosku. W razie dalszych pytań proszę o kontakt.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź