Treść zapytania

2019.07.29 godz. 19:27 Warszawa, Mazowieckie

art. 38 ustawy o prawach konsumenta, wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy

Wyjaśnienie sytuacji

Ustawa wydaje się dawać możliwość odstąpienia od umowy świadczenia usługi gdy usługa ma być wykonana w domu konsumenta (poza lokalem przedsiębiorcy), nie jest naprawą/konserwacją (np. wniesienie nowej lodówki oraz wyniesienie starej) i nie została wykonana w pełni. Na przykład gdy przedsiębiorca (bądź jego pracownik) przyjechał na żądanie klienta, wniósł nową lodówkę ale nie zdążył wynieść starej - konsument może w tym momencie odstąpić od umowy *nie ponosząc żadnych kosztów*. Jak w takim razie można bezpiecznie świadczyć usługi tragarzy, by nie narażać się na pracę za darmo?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Jacek Zandecki

Poznań, Wielkopolskie

(9 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 30 Lip 2019 12:28

Aby móc udzielić odpowiedzi, trzeba pierw wyjaśnić, czy usługa wniesienia jest umową zawieraną bezpośrednio z konsumentem, czy tęż z inną firmą (np.sprzedawcą sprzętu).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 0% uznało tę odpowiedź za pomocną (2 głosy)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź