Treść zapytania

2025.11.07 godz. 23:57 Lublin, Lubelskie

Bezpodstawne rozwiązanie umowy o świadczeniu usług płatniczych

Wyjaśnienie sytuacji

W sierpniu otrzymałem od operatora płatności Stripe wypowiedzenie umowy św. usług. płat. z terminem 30-dniowym. Powód rozwiązania umowy nie był podany. Próbowałem się z nimi kontaktować, składałem skargi formalne - nic. Jakiś czas później po powołaniu się na postanowienia dyrektyw europejskich udało mi się uzyskać podstawę rozwiązania umowy. Powołali się na punkt, który nie istnieje w ich warunkach świadczenia usług. Próbowałem tą sprawę, ale otrzymałem informację że nie udzielą więcej informacji ze względu na "Procesy wewnętrzne". Co mogę zrobić by wznowić umowę? (Działalność nierejestrowana)

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

dr Marek Ruciński

Poznań, Wielkopolskie

(2 opinie)

Odpowiedział(a) dnia: 12 Lis 2025 23:20

Dzień dobry. Najistotniejsze jest pytanie o to, czy umowa ze Stripe przewiduje możliwość rozwiązania umowy za wypowiedzeniem oraz jaki jest termin wypowiedzenia. Możliwe bowiem, że do rozwiązania doszło wskutek "zwykłego" wypowiedzenia, niezależnie od tego, jak Stripe uzasadnia przyczynę. Dopiero jeżeli nie, można będzie rozważać, czy rozwiązanie miało podstawy czy też nie. W przypadku braku podstaw do rozwiązania umowy konieczne będzie przeanalizowanie jej postanowień w zakresie reklamacji. Ostatecznie możliwe byłoby żądanie odszkodowania. rucinski@kancelariarucinski.pl - zapraszam.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź