Treść zapytania

2024.01.23 godz. 10:11 Gdynia, Pomorskie

Brak ewidencji godzin nadliczbowych przez pracodawcę. Poniżej otrzymałem odpowiedź od HR.

Wyjaśnienie sytuacji

Zgodnie z warunkami zapisanymi w umowie o pracę, czas pracy serwisowej (czyli czas określony w tzw. timesheet-ach podpisanych przez Klienta, które załączyłeś do Twojego zapytania) nie jest równoznaczny z czasem pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy i oznacza czas usług serwisowych zaewidencjonowanych przez pracownika w raporcie czasowym dla celów rozliczeniowych z danym klientem (czyli celów rozliczeniowych umowy handlowej z Klientem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi określonymi przez Pracodawcę. Zgodnie też z tą umową, obowiązuje Ciebie zadaniowy czas pracy. W zadaniowym czasie pracy nie sporządza się harmonogramów, w tym pracodawca nie ustala rozkładu czasu pracy. Czas pracy jest określony przez zadania do wykonania i pracownik sam planuje swój czas pracy, czyli w jakich dniach i jakich godzinach wykona przeznaczone mu zadania. W zadaniowym czasie pracy pracodawca ma utrudnioną lub wręcz nie ma możliwości kontroli (ewidencjonowania) „faktycznych” godzin pracy zgodnie z przepisami Kodeksu pracy. Należy jednak nadmienić, że w czasie zadaniowym, jeśli pracownik wypełniając swoją delegacje z wyjazdu służbowego potwierdzi osobną wiadomością do pracodawcy, że praca była wykonana: w święto/ dzień wolny od pracy - wtedy przysługuje pracownikowi dzień wolny do wybrania do końca okresu rozliczeniowego, lub w niedzielę – wtedy przysługuje pracownikowi dzień wolny do wybrania w okresie 6 dni kalendarzowych poprzedających lub następujących po takiej niedzieli, a jeżeli jest to niemożliwe w tym czasie, to do końca okresu rozliczeniowego.

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź