Treść zapytania

2023.10.10 godz. 13:23 Wrocław, Dolnośląskie

Co w sytuacji, kiedy klient zwraca uszkodzony, ewidentnie używany produkt, jednocześnie zarzekając się, że z niego nie korzystał?

Wyjaśnienie sytuacji

Prowadzimy sklep online z biżuterią. Jedna z naszych klientek zamawiająca podczas promocji gratisowy naszyjnik do zamówienia chce dokonać zwrotu na zasadzie odstąpienia od umowy. Jednakże naszyjnik, który był gratisem wrócił do nas uszkodzony i niezdatny do ponownego użycia. Gdy poinformowaliśmy ją o uszkodzeniu naszyjnika, zaparła się, że nigdy z niego nie korzystała, jednocześnie przyznając się do usuwania i ponownego przyklejania plomby, którą posiada każdy naszyjnik, rzekomo w celu jego przymierzenia. Aczkolwiek są one zaklejane tak, aby każdy mógł bez problemu je przymierzać.

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(114 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 10 Paź 2023 13:32

Jeśli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało złożone w terminie przewidzianym dla konsumenta, to takie oświadczenie będzie skuteczne. Jednakże w opisanym stanie, nabywca będzie odpowiadał za pomniejszenie wartości towaru, a zatem zasadnym będzie obciążenie go wartością szkody (naprawy biżuterii).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź