Treść zapytania

2022.04.26 godz. 17:24 Łódź, Łódzkie

Co zrobić w sytuacji, w której zostałem ukarany za jazdę bez biletu, jeśli w tramwaju nie było biletomatu?

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry. W niedzielę, 24.04.2022r., zostałem ukarany przez kontrolerów w tramwaju MPK w Łodzi, za brak biletu. Jednak nie miałem jego zakupienia, gdyż wsiadłem do drugiego wagonu (o ile pamiętam, był to Konstal 805Na), i nie było w nim biletomatu. Gdyby biletomat był, to oczywiście bilet bym zakupił. Teoretycznie, gdy nie ma biletomatu, to można skorzystać z aplikacji mobilnej, tylko że nie miałem czasu na szukanie jej i pobieranie, cały proces rejestracji... No takiej możliwości technicznie też nie miałem. Czy w takiej sytuacji, jest sens odwołania się do kary? Pozdawiam

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Łukasz Światłowski

Łódź, Łódzkie

(2 opinie)

Odpowiedział(a) dnia: 29 Kwi 2022 11:08

Co do zasady przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerowi możliwość zakupu biletu. Czym innym jest sytuacja, gdy podstawiony zostaje tramwaj w ogóle nie wyposażony w biletomat a czym innym, gdy pojazd jest wyposażony w biletomat, który jednak w danej chwili nie działa (lub go nie ma). Z pańskiego opisu nie wynika, czy na wagonach tramwaju były informacje o możliwości zakupu biletu w obu wagonach, czy tylko na pierwszym.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 0% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź