Treść zapytania

2022.02.02 godz. 13:38 Wrocław, Dolnośląskie

Czy firma kurierska ma prawo tak postąpić?

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, w listopadzie zeszłego roku wysyłałem paczkę kurierską za granicę. Dzisiaj (tj. 1.02.2022) otrzymałem wyrównawczą fakturę do opłacania na kwotę ponad 3-krotnie wyższą (1700zł!) niż początkowa (która została opłacona). Podawaną przyczyną jest przekroczenie maksymalnej wagi paczki o 300 gram (paczka miała ważyć maksymalnie 30kg)... Rzecz jest w tym, że przy ważeniu paczki zarówno w domu jak i na wadze w pobliskim sklepie paczka ważyła 28kg. Pierwsze co zrobiłem to złożyłem reklamację do firmy pośredniczącej. Jednakże w przypadku nieudanej reklamacji chciałbym się dowiedzieć, czy taka faktura nie pogwałca praw konsumenta i czy można się od niej odwołać. Chodzi o nieczyste zagranie ze strony firmy kurierskiej, z jednej strony czas, który minął już od wysłania paczki to ponad 2 miesiące, a druga sprawa to fakt, że na żadnym kroku nie zostałem poinformowany, że paczka (według firmy) przekroczyła maksymalną wagę i będę musiał dopłacić. Nie wydaje mi się to uczciwą polityką firmy wytoczyć fakturę na taką kwotę już po fakcie dokonanym (dostarczeniu przesyłki). Z góry dziękuję za pomoc.

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź