Treść zapytania

2025.11.19 godz. 20:15 Iława, Warmińsko-mazurskie

Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów naprawy auta od sprzedającego, jeśli kilka miesięcy po zakupie samochód uległ poważnej awarii?

Wyjaśnienie sytuacji

Używane auto kupione zostało w lipcu 2025 r. jako całkowicie nadające się do jazdy. Sprzedający nie informował o żadnych usterkach czy wadach lub elementach, ktore w aucie nalezy wymienic. Po przejechaniu ok 5-6 tys km wystąpiła awaria całkowicie uniemożliwiająca użytkowanie auta- uszkodzenie glowicy- konieczność jej wymiany. Awaria samoistna, nie byla wywolana zadną kolizją czy wypadkiem drogowym. Koszty samej glowicy oraz koszty robocizny wyceniono na ok 10 tys zł. Czy mam prawo ubiegać się o rekompensatę kosztów naprawy auta od sprzedającego, będącego osobą prywatną?

Odpowiedzi prawników:


Prawnik

Anna Sutowicz

Olsztyn, Warmińsko-mazurskie

(20 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 21 Lis 2025 09:15

Macie Państwo prawo żądać zwrotu kosztów naprawy od sprzedającego, jeśli wada istniała w chwili zakupu i była ukryta. Należy zebrać dokumenty (umowa, kosztorys, opinia mechanika) i zgłosić sprzedającemu pisemnie roszczenie o zwrot kosztów lub obniżenie ceny. W przypadku odmowy możecie Państwo dochodzić roszczenia sądownie. W razie potrzeby dodatkowej pomocy zapraszam do kontaktu: asystent@e-meritum.com.pl Kancelaria specjalizuje się w tego typu sprawach.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(143 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 20 Lis 2025 09:54

Roszczenie będzie miało sens, jeśli wykaże Pan, że wada istniała w momencie sprzedaży samochodu
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź