Treść zapytania

2025.07.07 godz. 11:14 Lębork, Pomorskie

Czy możemy wprowadzić dopisek do potwierdzanych zamówień? Np. Anulowanie zamówienia jest możliwe do 3 dni od potwierdzenia zamówienia. I czy będzie on wiążący?

Wyjaśnienie sytuacji

Zajmujemy się obróbką CNC metali, potwierdzamy zamówienia i wtedy zamawiamy materiały, przystępujemy do produkcji i czasami zdarza się, ze klient prosi o anulowanie zamówienia. Nie chcemy ponosić kosztów materiałów i produkcji, dlatego chciałbym dodać do potwierdzanych zamówień dopisek, o możliwości anulowania zamówienia do 3 dni od jego potwierdzenia. Czy sam dopisek wystarczy i będzie wiążący, czy potrzebne są jeszcze jakieś kroki, żeby był prawomocny? Ogólna zasada co do anulowania to, że można odstąpić od umowy w czasie do 14dni.

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Wojciech Országh

Warszawa, Mazowieckie

(17 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 07 Lip 2025 12:28

Wiele zależy od tego, czy umowa jest zawierana z konsumentem, czy też nie oraz czy jest zawierana w lokalu przedsiębiorstwa, czy na odległość. W przypadku np. konsumenta możliwe jest zastrzeżenie, że zaczną Państwo realizację po upływie czasu do odstąpienia od umowy, chyba że klient woli inaczej i liczy się z kosztami. W relacji B2B takie zastrzeżenie będzie ok, chyba że umowa nie ma charakteru zawodowego. Ze względu na limit znaków na odpowiedź po kompleksową i odpłatną poradę zapraszam na kancelaria@claris-legal.pl oraz na Instagram @claris.legal (dla obserwujących przewidziane są zniżki).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź