Treść zapytania

2023.10.05 godz. 07:59 Tolkmicko, Warmińsko-mazurskie

Czy sklep może się domagać zwrotu pieniędzy po ponad roku czasu od zakupu?

Wyjaśnienie sytuacji

W czerwcu 2022 zakupiłem laptopa, który sklep wysłał na adres Polski, zamiast tak jak się umówiliśmy, na holenderski. Laptop został zwrócony i mieli go wysłać na poprawny. Laptop dotarł, ale jak się okazało później, firma zrobiła również zwrot pieniędzy, na co nie zwróciłem uwagi, szczególnie, że laptop był wysyłany do nich na gwarancje wraz z dokumentacją i nie było żadnego problemu. Teraz po ponad roku firma żąda zapłaty za niego i we wrześniu 2023 zaczęli grozić postępowaniem. Czy mają do tego jakieś prawa czy jest to zwykłe straszenie prawne?

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(114 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 05 Paź 2023 10:21

Nie ulega wątpliwości, że korzysta Pan z zakupionego sprzętu, a zatem jest Pan zobowiązany do zapłaty ceny. Roszczenia sprzedawcy z tego tytułu przedawniają się z upływem dwóch lat (jeśli jest przedsiębiorcą), a zatem z całą pewnością wygra sprawę, jeśli zdecyduje się na postępowanie sądowe.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 0% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie