Treść zapytania

2024.05.06 godz. 12:53 Wrocław, Dolnośląskie

Reklamacja z tytułu rękojmi

Wyjaśnienie sytuacji

Doknałem zakupu smartphona w sklepie Media Expert (online). Telefon zrywał połączenia, więc złożyłem telefonicznie reklamację z tytułu rękojmi (jako jedną z opcji zaproponowaną przez konsultanta tel). Poprosiłem o wymianę telefonu na nowy. Przyjęto reklamację i zamówiono kuriera, który odebrał telefon. Minęło ponad 14 dni od odnioru telefonu, a w tym czasie nie było kontaktu/informacji ze strony sprzedawacy. Czy w tym przypadku możemy uznać nasze roszczenie za uzasadnione i sprzedawca musi wymienić telefon na nowy?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Bogumił Szmańda

Poznań, Wielkopolskie

(53 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 06 Maj 2024 14:42

Dla konsumentów - w tym przypadku - obecnie nie ma już rękojmi, a jest "niezgodność rzeczy sprzedanej z umową". W razie braku odpowiedzi przez 14 dni, uważa się, że przedsiębiorca reklamację uznał. To wynika z art. 7a ust. 2 ustawy o prawach konsumenta. Może się jednak zdarzyć, że ten konkretny model nie będzie dostępny, albo naprawa będzie bardziej opłacalna. Wtedy przedsiębiorca może naprawić towar zamiast go wymienić. To wynika z art. 43d wspomnianej ustawy. Z wyrazami szacunku
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź