Treść zapytania

2024.09.26 godz. 23:02 Kalisz, Wielkopolskie

Problem po sprzedaży laptopa.

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry Mam problem po sprzedaży laptopa na OLX z przesyłka OLX. Oto cala historia. 1. Sprzedaż laptopa: Trzy miesiące temu sprzedałem uszkodzony laptop MSI za 1200 zł na OLX. W opisie zaznaczyłem, że laptop jest uszkodzony i nie włącza się. Kupił go Ukraińiec. 2. Informacja o dysku: Po odbiorze laptopa kupujący skontaktował się ze mną, informując, że brakuje jednego dysku. Powiedziałem mu, że ten dysk jest na gwarancji i że przyślę go, gdy wróci. 3. Akceptacja przesyłki: Kupujący zaakceptował przesyłkę na OLX, co oznacza, że zgodził się z jej stanem i warunkami. 4. Czas mija: Po trzech miesiącach kupujący ponownie się odezwał, domagając się zwrotu laptopa i pieniędzy, ponieważ nie był zadowolony z zakupu i uznał ze brakuje dysku co jest powodem zwrotu. 5. Moja odpowiedź: Odpisałem mu, że jako prywatny sprzedawca nie mam prawa przyjmować zwrotu, ponieważ zaakceptował zakup i wiedział o braku dysku. Zaoferowałem mu, że mogę mu już teraz wysłać dysk gdyż już wrócił z gwarancja w wcześniej nie mialem jak z nim się skontaktować i poprosiłem o adres do wysyłki. 6. Reakcja kupującego: Kupujący odpowiedział, że woli zwrot pieniędzy zamiast dosłania dysku. Jego wiadomość miała bardzo formalny ton, co sugerowało, że traktuje sytuację poważnie, jakby kontaktował się z firmą, a nie osobą prywatną. 7. Moja decyzja: Postanowiłem przypomnieć mu, że jego wiadomość brzmi jak komunikacja z firmą i że jako prywatny sprzedawca nie mam obowiązku przyjmowania zwrotów. Jeszcze raz podkreśliłem, że mogę wysłać dysk, jeśli poda mi adres. 8. Aktualnie czekam na odpowiedz kupującego. Co mam robić w tej sytuacji?

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź