Treść zapytania

2023.09.29 godz. 07:57 Toruń, Kujawsko-pomorskie

Dzień dobry. Mam problem z pracodawcą, gdyż mam zwiększony zakres obowiązków a brak wynagrodzenia z tego tytułu.

Wyjaśnienie sytuacji

Mój problem zaczął się 5 lat temu gdzie jeden pracownik poszedł na macierzyńskie a ja mam po Nim jeden z Jego obowiązków. Byłam u dyrektora jak to będzie wyglądało finansowo, ale powiedział, że bez zmian, bo nie ma pieniędzy. Te czynności miały być przeze mnie wykonywane tylko na czas nieobecności pracownika. Pracownik najpierw wrócił na pół etatu, więc ja z litości dalej to mam. Teraz już od paru lat jest na pełny etat a ja ciągle wykonuje ten Jego obowiązek, bo jak to mówi ,,On tego nie chce". Czy to jest zgodne z prawem, że ja to ciągle muszę robić i to bez dodatkowego wynagrodzenia?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Bogumił Szmańda

Poznań, Wielkopolskie

(53 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 25 Maj 2024 18:49

Pracodawca ma prawo zmienić zakres obowiązków pracownikowi. Zależy jakie czynności ma Pani wpisane w umowie o pracę, albo w zakresie obowiązków i jak szczegółowo są one opisane. Jeżeli do nich można zakwalifikować też ten dodatkowy obowiązek, to pracodawca może to zrobić. Jeżeli nie, to powinie wypowiedzieć warunki pracy i zaproponować nowe - zgodnie z art. 42 Kodeksu pracy. Z wyrazami szacunku
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź