Treść zapytania

2023.09.25 godz. 14:07 Wrocław, Dolnośląskie

Problem z zakupem towaru przez internet

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, Mam problem z zamówieniem internetowym dokonanym na firmę. Sprzedający początkowo deklarował wysyłkę w ciągu 3 dni, później przerodziło się to w tydzień, a aktualnie w czas nieznany. W reakcji na brak deklaracji na konkretny termin postanowiłem zrezygnować z zakupu, licząc na to, że potrzebny mi sprzęt będę w stanie kupić od ręki u innego sprzedawcy. W odpowiedzi otrzymałem odmowę z opisem: Zgodnie z Art 38a zamówienie nie może zostać anulowane ponieważ zostało złożone na firmę i według PKD ma charakter zawodowy. Czy sprzedający ma prawo do odmowy w tym przypadku?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Michał Marcinkowski

Poznań, Wielkopolskie

(17 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 25 Wrz 2023 14:41

Dzień dobry, jeśli faktycznie nie ma Pan w tej transakcji statusu konsumenta (konieczna analiza transakcji) proszę wyznaczyć sprzedającemu ostateczny, krótki termin na wykonanie umowy sprzedaży pod warunkiem odstąpienia od umowy. Po upływie terminu proszę złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (art. 491 § 1 Kodeksu cywilnego) i domagać się zwrotu wpłaty. Możliwe także, że jest Pan jednak uprawiony do zwrotu konsumenckiego, natomiast to wymaga analizy. W razie pytań proszę o kontakt.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź