Treść zapytania

2025.09.23 godz. 17:12 Warszawa, Mazowieckie

Problem z firmą Wiedza i Praktyka

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, na początku września zadzwoniła do mnie konsultantka z firmy Wiedza i Praktyka i zaproponowała testowe korzystanie z ich strony na okres 14 dni za co miałam zapłacić 30 zł i to zrobiłam. Pani powiedziała, że muszę złożyć rezygnację przed upływem tych 14 dni, żebym nie otrzymała kontynuacji prenumeraty. Zapomniałam napisać tego maila z rezygnacją i dzisiaj otrzymałam od nich fakturę do zapłaty na ponad 300 zł. Co mogę zrobić w takiej sytuacji, jeśli nie podpisywałam z nimi żadnej umowy?? Pani z tej firmy straszy mnie windykacją jak nie ureguluję tej faktury i nie wiem co robić.

Odpowiedzi prawników:


Magister prawa

Michał Kamola

Warszawa, Mazowieckie

(0 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 16 Paź 2025 11:15

Jeśli zgodziła się Pani w rozmowie na usługę odpłatną, to umowa może być ważna, ale tylko pod warunkiem, że firma po rozmowie przesłała treść umowy i uzyskała od Pani pisemne potwierdzenie (np. e-mail, kliknięcie w link). Bez takiego potwierdzenia umowa telefoniczna nie jest skuteczna – zgodnie z art. 20 ustawy o prawach konsumenta. Proszę zażądać nagrania rozmowy oraz dowodu, że potwierdziła Pani umowę po rozmowie. W razie ich braku – może Pani odmówić zapłaty.

Zmodyfikowano dnia: 16 Paź 2025 11:18
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź