Treść zapytania

2020.09.08 godz. 09:21 Warszawa, Mazowieckie

Zwrot zaliczki

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, w czerwcu 2019 roku chciałem urządzić wesele w hotelo/restauracji przy wstępnej dacie 30 maja 2020. Wpłaciłem zaliczkę w czerwcu 2019 roku (przelew na konto) do dziś nie dostałem żadnego pokwitowania/faktury. Nie doszło do podpisania żadnej umowy przedwstępnej. Przez pandemię musieliśmy zrezygnować z tego dnia i chcemy odzyskać zaliczkę niestety Pani powiedziala, że jej nie zwróci. Co mogę postąpić w takiej sytuacji?

Odpowiedzi prawników:


Prawnik

Adam Kłoszewski

Kąty, Mazowieckie

(6 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 08 Wrz 2020 14:41

Jeżeli posiada Pan dowód oplaty to proponuję wystąpić do sądu o zwrot tej kwoty, plus odsetki za zwłokę. Oczywiscie rozumiem, że poinformował Pan przedsiębiorcę, że rezygnuje z wesela z powodu pandemii? Mogę pomóc odzyskać pieniądze.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Mediator

Waldemar Sobieraj

Poznań, Wielkopolskie

(1 opinia)

Odpowiedział(a) dnia: 08 Wrz 2020 10:05

Możliwości jest wiele... Można się zwrócić do prawnika i skierować pozew do Sądu, można spróbować mediacji i zawrzeć ugodę w sprawie. Sprawa trudna o tyle, że umowa została zawarta w formie ustnej bo na jakieś podstawie wpłacono pieniądze. Ale to będzie "słowo" przeciwko "słowu". Na pewno warto przywołać przepisy dotyczące Covid-19 i na tej podstawie dojść do ugody poprzez mediacje
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź