Treść zapytania

2025.09.30 godz. 14:21 Łódź-Widzew, Łódzkie

Żądanie zwrotu opłaty za usługę

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry, Zajmuję się ekspertyzami, świadczonymi dla klientów w ramach umowy o dzieło. Po zrealizowaniu usługi i wniesieniu przez opłaty klientką wysłała roszczenie o zwrot nienależnie pobranej opłaty. Powołała się na błąd w nazwisku osoby, której ekspertyza dotyczyła. Zgodnie z zapisem w mojej umowie błąd poprawiłam i wysłałam ponownie skorygowane dokumenty. W wezwaniu do zwrotu należności klientka powołała się na zapisy prawne z art. 471 kc oraz art. 560 kc w związku z art. 638 kc.Czy po usunięciu wady klientka nadal ma prawo do roszczenia o zwrot należności? Dodam, że straszy mnie sądem.

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(140 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 30 Wrz 2025 16:01

Oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy (art. 560 kc) to jednostronna czynność, nie wymagająca od kupujacego uzyskiwania zgody drugiej strony (Pani w tym przypadku). Oczywistym jest, że Pani stanowisko jest przeciwne z uwagi na wykonanie dzieła i skorygowaniu wad dzieła. W razie braku porozumienia, konieczny będzie pozew o zapłatę. Zapraszam do kontaktu email: slawomir.suski@adwokatura.pl jeśli uzna Pani, że będzie potrzebny pełnomocnik na każdym etapie sprawy.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź