Treść zapytania

2023.01.03 godz. 19:15 Warszawa, Mazowieckie

Jak wypowiedzieć umowę nieuczciwemu dostawcy prądu?

Wyjaśnienie sytuacji

Umowa jest na Mamę - zmarła kilka lat temu. Upoważniła mnie pisemnie do występowania wobec dostawcy, po jej śmierci ważność tego wygasła. Opłacam rachunki i koresponduje z firmą. Dostałem 12 grudnia wezwanie do zapłaty zaległej płatności ale nie dostałem wcześniej faktur do opłacenia. Dopiero po kilku monitach 2 stycznia dostałem te faktury (za okres od października do końca marca) - na kwotę 300% wyższą niż dotychczas! Nie było dołączonego uzasadnienia wysokości podwyżek, wskazania praw klienta w tej sytuacji. Wyliczone są wg mojej wiedzy z pominięciem zasad przyjętych na rok 2022 i 2023. (Dodam, że od śmierci Mamy głównej lokatorki, zajmuje lokal bezumownie, opłacając należności czynszowe). To firma pozyskująca klientów wśród emerytów stosując nieuczciwe praktyki. Naciągnęła Mamę na umowę telefoniczną i tydzień potem na umowę o prąd. Umowę na telefon udało się odkręcić(pozew zbiorowy). Ostatnio nałożono na firmę karę i cofnięto koncesję na sprzedaż prądu i gazu (decyzja nie jest jeszcze prawomocna).

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Agnieszka Wolnicka-Uranin

Ostrów Wielkopolski, Wielkopolskie

(79 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 03 Sty 2023 19:26

Dzień dobry, zapraszam do kontaktu z Kancelarią. Pozdrawiam Agnieszka Wolnicka-Uranin tel. 607153023 email agnieszka@kancelaria-uranin.pl
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź