Treść zapytania
2024.08.14 godz. 18:25 Bydgoszcz, Kujawsko-pomorskie
Zwrot produktu
Porady prawne z
Wyjaśnienie sytuacji
Klient zakupił produkt 28.07, otrzymał go osobiście w dniu 30.07, tego samego dnia zgłosił chęci odstąpienia od umowy i otrzymał formularz zwrotu. Zwrot dotarł do nas w dniu dzisiejszym tzn.14.08. Według nas 14 dni na zwrot upłynęło. Klient jednak kłóci się, że liczy termin kiedy paczkę umieścił w paczkomacie, a nie kiedy ona do nas dotarła. Zwrot odrzuciliśmy, czy postąpiliśmy zgodnie z prawem?
Odpowiedzi prawników:
Zgodnie z treścią art. 34 ustawy do zachowania terminu zwrotu rzeczy przez konsumenta wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. A zatem jeśli nadał przesyłkę w cięgu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, to zachował termin. Tym samym należy przyjąć, że konsument ma rację
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak
Nie
Chcę dodać odpowiedź!
- Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
- Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.