Treść zapytania

2025.12.09 godz. 13:00 Warszawa, Mazowieckie

Klientka zerwała umowę i żąda zwrotu zaliczki

Wyjaśnienie sytuacji

Dzień dobry. . Podpisałam z klientką umowę na wykonanie dzieła (ebook i pdf do wstawienia). Umowa zawarta na 15 dni r-d do 5.12.. Już po wysłaniu projektu roboczego 2.12 otrzymałam maila o rzekomych opóźnieniach wraz z lista poprawek. W piątek 5.12 wysłałam plik roboczy po poprawkach oraz info, że drugą część wyślę w innym terminie ze względu na problemy techniczne, które wyszły w trakcie pracy. Wczoraj, kiedy zamierzałam tej Pani wysłać gotowy plik ebooka epub otrzymywałam informacje o zerwaniu umowy oraz żądaniu zwrotu kaucji. Bardzo proszę o radę co w takiej sytuacji zrobić?

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Sławomir Suski

Gdańsk, Pomorskie

(143 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 10 Gru 2025 11:42

Skoro ukończyła Pani dzieło, to w mojej opinii należy się Pani wynagrodzenie. Niemniej jednak istotne będą zapisy samej umowy, terminy realizacji i ewentualne kary umowne za zwłokę. Nie sposób dokonać pełnej analizy bez znajomości uzgodnień umownych. Jeśli potrzebuje Pani pełnomocnika w tej sprawie, zapraszam do kontaktu e-mail: slawomir.suski@adwokatura.pl
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź