Treść zapytania

2025.11.04 godz. 12:19 Kędzierzyn-Koźle, Opolskie

Nie zadowoleni klienci po wykonanej usłudze próbujący na różne sposoby wyłudzić zwrot.

Wyjaśnienie sytuacji

Prowadzę JDG; usługi IT głównie skupiające się na rozwiązywaniu problemów i ustawieniu komputerów do gier w celu uzyskania wydajności komputera - płynności w rozgrywce. Usługa ta wymaga doświadczenia i dogłębnej znajomości tematu a oprócz tego zajmuje sporo czasu na wykonanie. Pojawia się kilka typów osób: 1 - klient po wykonanej usłudze który jest zadowolony, a potem jednak chce zwrot. 2. Osoby które przed wykonaniem usługi zrezygnowały i proszą o zwrot. Chciałbym zaznaczyć że wszystko odbywa się zdalnie. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Odpowiedzi prawników:


Prawnik

Arkadiusz Kozok

Gdańsk, Pomorskie

(12 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 05 Lis 2025 12:28

Dzień dobry, podstawą prawną dotyczącą prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w tym usług IT, jest ustawa z dnia 30 maja 2014 r. — Prawo konsumenta. Zgodnie z art. 27 oraz art. 38, konsument ma prawo do odstąpienia w terminie 14 dni, jeśli usługa jeszcze nie została wykonana w pełni i została wykonana za jego zgodą przed upływem tego terminu. Jeśli usługa już została wykonana, prawo do zwrotu wygasa. W razie pytań zapraszam na adres e-mail: arkadiuszkozok@gmail.com Z poważaniem.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź