Treść zapytania

2020.07.11 godz. 17:07 Brodnica, Kujawsko-pomorskie

Ubezpieczenie auta telefonicznie.

Wyjaśnienie sytuacji

Po wpisaniu w porównywarkę ubezpieczeń, swoich danych, telefonicznie zgłosiła się do mnie firma ubezpieczeniowa. Po przedstawieniu mi oferty ubezpieczenia, odpowiedziałem, że się zastanowię, po czym rozmowa się zakończyła. Po pół roku otrzymałem pismo, od firmy, aby zapłacić 500zł za ubezpieczenie. Ja jednak żadnej umowy z tą firmą nie posiadam, nie otrzymałem wcześnie powiadomień telefonicznych. Firma ta, twierdzi, że umowa była zawarta telefonicznie. Poprosiłem o nagranie z tej rozmowy, jednak nie otrzymałem odpowiedzi.

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Marzena Klimczak

Warszawa, Mazowieckie

(36 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 11 Lip 2020 18:10

w zasadzie po rozmowie telefonicznej, jeżeli faktycznie by doszło do zawarcia umowy, to powinien Pan otrzymać drogą elektroniczną czy też drogą pocztową szereg dokumentów np. umowę pisemną, warunki ogólne, polisę itd. W tych dokumentach powinna być zawarta informacja w jaki sposób zapłacić za ubezpieczenie, do kiedy i w jakiej kwocie. Jeżeli nie otrzymał Pan takich dokumentów to według mnie trudno uznać, że faktycznie doszło do zawarcia umowy

Zmodyfikowano dnia: 11 Lip 2020 18:12
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź