Treść zapytania

2024.03.25 godz. 13:03 Nowy Sącz, Małopolskie

Pomoc w reklamacji i zwróceniu pompt ciepła nieuczciwemu sprzedawcy

Wyjaśnienie sytuacji

Witam. Kupiłem 20 lutego 2024 pompę ciepła. Zakup odbył się częściowo przez Internet ale finalizacja i odbiór pompy odbył się u mnie w domu. Sprzedawca sam przywiózł . Po podłączeniu przez instalatora okazało się że pompa nie spełnia opisanych w opisie działania norm jest głośna ma duży pobór energii elektrycznej a przy tym mało wydajna - ma problemy w osiągnięciu zadanych temperatur przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni a w opisie ma działać bez problemowo do -30 stopni. sprzedawca opisuje że główna częścią jest sprężarka japońska Toshiba a w praktyce napis jest made in China . Urządzenie nie posiada numeru seryjnego . Sprzedawca przed sprzedażą zapewniał o istniejącym w pobliżu autoryzowanym serwisie którego nie ma. Pompa nie posiada sterowania pokojowego co też ją dyskwalifikuje jako " najnowocześniejsza pompa ciepła' - tak wynika z opisu. Pompa została wyłączona z działania . Sprzedawca został poinformowany o reklamacji i chęci zwrotu towaru z korespondencji wynika że nie jest zainteresowany przyjęciem towaru i zwrotem pieniędzy. Pompa ciepła kosztowała 12800zł. Czy jest możliwość wyegzekwowania zwrotu pompy i odzyskania pieniędzy od sprzedawcy?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Agnieszka Wolnicka-Uranin

Ostrów Wielkopolski, Wielkopolskie

(73 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 26 Mar 2024 08:47

Dzień dobry, zapraszam do kontaktu z Kancelarią. Niezbędna jest analiza zawartej umowy. Pozdrawiam Agnieszka Wolnicka-Uranin tel. 607153023 e-mail agnieszka@kancelaria-uranin.pl
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź