Treść zapytania

2023.08.16 godz. 20:45 Nowy Tomyśl, Wielkopolskie

Samochód - brak klimatyzacji

Wyjaśnienie sytuacji

Potrzebuję porady, kupiłam samochód z "niesprawną klimatyzacją" o tym wiedziałam i podjęłam się naprawy. Po oczekiwaniu na termin mechanik stwierdził całkowity brak klimatyzacji (brak sprężarki i dodatkowej chłodnicy oraz węży) . Auto zostało już przerejestrowane, ale nie minęło 30 dni od zakupu. Chciałabym je zwrócić sprzedającemu. Co muszę zrobić?

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Michał Marcinkowski

Poznań, Wielkopolskie

(17 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 17 Sie 2023 12:16

Dzień dobry, Pani sprawę regulują przepisy o rękojmi. Konieczne jest zapoznanie się z umową sprzedaży pojazdu przed sformułowaniem kategorycznych wniosków. Natomiast w Pani sytuacji, jeśli nie wiedziała Pani od wadzie rzeczy, może przysługiwać w mojej ocenie roszczenie o obniżenie ceny sprzedaży (art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego - KC). Pytanie, do jakiego stopnia była Pani poinformowana o "niesprawnej klimatyzacji"?. W tym przypadku termin na dochodzenie praw z rękojmi to rok od stwierdzenia wady (art. 568 § 2 i 3 KC). W razie pytań proszę o kontakt: 782 500 607 lub kancelaria@poradca.pl.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź