Treść zapytania

2025.10.28 godz. 10:57 Warszawa, Mazowieckie

Nie wypłacanie pracownikom wypłat

Wyjaśnienie sytuacji

Pracuję na umowę zlecenie, zgodnie z umową wypłatę powinnam dostawać do 7 dni od złożenia podpisanego rachunku, zazwyczaj powinno być to do 17 dnia każdego miesiąca. Z racji problemów w firmie moi pracodawcy opóźniają się z wypłacaniem pieniędzy. Aktualnie winni są pieniędze za sierpień, wrzesień oraz niedługo za październik. Czy jest coś co mogłabym zrobić, bez ingerencji sądu i podobnych instytucji aby odzyskać moje pieniądze i aby wypłacali wypłatę na czas.

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Wojciech Országh

Warszawa, Mazowieckie

(34 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 28 Paź 2025 12:05

Można spróbować wezwania do zapłaty lub ewentualnie mediacji. Z opisu wynika, że nie jest to stosunek pracy, a umowa zlecenie, więc zastosowanie znajdują tu tylko regulacje kodeksu cywilnego. Niemniej, można także rozważyć sądowe ustalenie istnienia stosunku pracy. Po kompleksową i odpłatną poradę zapraszam na kancelaria@claris-legal.pl oraz na Instagram @claris.legal (dla obserwujących przewidziane są zniżki).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź