Treść zapytania

2025.08.30 godz. 12:44 Ostrołęka, Mazowieckie

Czy muszę zapłacić zadośćuczynienie

Wyjaśnienie sytuacji

Sprzedałam samochód, podpisaliśmy umowę. Klient zrobił jazdę próbną, wiedział o wszystkim, to co ja wiedziałam o stanie wszystko mu powiedziałam. Wiedział, że samochód stał przez dłuższy czas nie jeżdżony. Niestety samochód w drodze popsuł się. Po przejechaniu ponad 200 km - klient miał do domu 330. Teraz domaga się ode mnie zadośćuczynienia - zwrotu kosztów lawety. Czy ma do tego prawo? Zapytał się jeszcze czy może na umowie zapisać inna kwotę zakupu niż faktyczną, ponieważ chcę wrzucić w koszta firmy - na co się niestety zgodziłam

Odpowiedzi prawników:


Adwokat

Krzysztof Łukasz Urbanek

Warszawa, Mazowieckie

(1 opinia)

Odpowiedział(a) dnia: 07 Wrz 2025 13:39

Bez znajomości treści umowy nie można jednoznacznie odpowiedzieć na Pani pytanie. Jeżeli umowa nie zawiera szczególnych postanowień o odpowiedzialności stron oraz kupujący wiedział o stanie technicznym samochodu i nie zataiła Pani żadnej wady, to jest Pani zwolniona z odpowiedzialności za te ewentualne wady (art. 557 §1 k.c.). Podobnie za niezasadne wydaje się tutaj roszczenie o pokrycie kosztów lawety, ponieważ z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art 548 § 1 k.c.).
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (2 głosy)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź