Treść zapytania

2024.12.13 godz. 17:41 Gdańsk, Pomorskie

Stłuczka, ubezpieczyciel Wefox. Naprawa w ASO.

Wyjaśnienie sytuacji

W mój pojazd wjechało auto z OC w Wefox. Mając oświadczenie sprawcy zgłosiłem szkodę. Następnie wyceniono usterkę na 750 PLN poprzez ich kosztorys. Chcę to jednak naprawić bezkosztowo w ASO. Odpowiedź od nich: Z uwagi na fakt, iż nie otrzymaliśmy dyspozycji z numerem konta na jakie mamy wypłacić odszkodowanie lub adresu celem realizacji przekazu pocztowego nie możemy zrealizować płatności zgodnie z art. 14 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Potrzebuję pomocy co dalej z tym należy zrobić. Nie napisano mi wprost że zgadzają się na naprawę w aso. Czy powinienem wpierw wykonać kosztorys samemu w autoryzowanym serwisie? Mój ubezpieczyciel (Ergo Hestia) uczestniczy w BLS natomiast Wefox nie.

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Łukasz Kucwaj

Kielce, Świętokrzyskie

(0 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 14 Gru 2024 14:50

Proponuję w pierwszej kolejności wskazać im numer rachunku bankowego na który mogą wpłacić bezsporną kwotę. Następnie naprawić pojazd w autoryzowanym serwisie ASO. Jeśli koszt naprawy będzie wyższy od kwoty bezspornej należy złożyć reklamację w zakresie wyceny szkody przez ubezpieczyciela wraz z wezwaniem do zapłaty brakującej kwoty, wskazując jednocześnie fakturę potwierdzającą wysokość naprawienia szkody. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji pozostaje droga sądowa.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 0% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź