Treść zapytania

2022.01.11 godz. 14:57 Warszawa, Mazowieckie

w jaki sposób załatwić tą sprawę, jakie są nasze opcje, czy możemy zostać wpisani do rejestru ?

Wyjaśnienie sytuacji

Zwracamy się z prośbą o pomoc prawną w sprawie zamówionego zestawu mebli do mieszkania. Umowa została zawarta słownie, ,,po znajomości". Po licznych perypetiach część z zamówionych mebli (kuchenne) były ,,gotowe" i umówiliśmy się na ich montaż. W międzyczasie otrzymaliśmy za nie fakturę, którą opłaciliśmy. Okazało się, że meble odbiegają od tego co zamówiliśmy, a montaż został spartaczony. Przedsiębiorca nie dopuszczał do myśli, że coś jest źle i dopiero po usilnych prośbach zgodził się, żeby montażyści przyjechali zobaczyć swoją pracę i usunęli usterki. Niestety na niewiele się to zdało. Wnieśli również na ,,siłę" elementy szafy w przedpokoju oraz sypialni (nie wiemy czy kompletne), mimo mówienia, że nie ma miejsca i, że nie chcemy żeby wnosić resztę (chcieliśmy żeby najpierw doprowadzić meble kuchenne do zadowalającego stanu). Odpowiadali, że tylko jeszcze jedna rzecz albo, że skoro już to wnieśli to jeszcze tylko to do kompletu. Otrzymaliśmy również fakturę za te ,,niechciane" meble, której nie opłaciliśmy (brak montażu, oraz nie wiadomo czy wszystko jest w komplecie). Po tej wizycie poprosiliśmy licznych znajomych oraz członków rodziny by ocenili te meble, za każdym razem każdy przyznawał nam rację. W związku z tym oraz przede wszystkim z brakiem poczucia przez przedsiębiorcę do tego, że coś jest źle, znaleźliśmy w internecie rzeczoznawcę meblowego - biegłego sądowego i poprosiliśmy o wykonania ekspertyzy - opinii technicznej. Wykryto liczne istotne wady techniczne. Za jego poradą rozpoczęliśmy postępowanie reklamacyjne, wymieniliśmy kilka pism z przedsiębiorcą, a następnie zgłosiliśmy sprawę do miejskiego rzecznika spraw konsumenta. Niestety odpowiedź będzie dopiero na przełomie stycznia/lutego (po ponad 2 miesiącach od zgłoszenia). W międzyczasie za poradą przychyliliśmy się do propozycji przedsiębiorcy do tego by odbyć spotkanie z ekspertami producenta mebli. Dopiero dziś (po 2 tygodniach) otrzymaliśmy maila, z wezwaniem do zapłaty za fakturę, a w przypadku jej braku, że zostanie wobec nas wszczęta procedura wpisania do rejestru dłużników. Następnie dopiero odpowiedź, że spotkanie z ekspertami zostanie zorganizowane. Opis zdaje się być może nieco zagmatwany, ale jest to pokrótce opisana cała sprawa.

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź