Treść zapytania

2022.11.22 godz. 08:16 Ligota Piękna, Dolnośląskie

Niewykonana usługa

Wyjaśnienie sytuacji

W lipcu została zamontowana w moim domu pompa ciepła. Firma poinformowała mnie, że pod koniec sierpnia będzie zamontowany moduł zewnętrzny. Zgodnie z umową prace powinny zakończyć się do końca września. Mimo wielu rozmów telefonicznych do dnia dzisiejszego jestem zbywany. Firma za niedostarczenie urządzenia obarcza niemieckiego producenta i problemami z dostępnością. Za usługę zapłacone jest 80 % kwoty. W umowie nie została wpisana kwota/% za nieterminowe wywiązanie się umowy. Ponieważ jest to jedyne źródło ciepła to pracownik firmy awaryjnie uruchomił grzałkę. Koszt pracy grzałki - ok 600/tyg

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Agnieszka Wolnicka-Uranin

Ostrów Wielkopolski, Wielkopolskie

(73 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 22 Lis 2022 08:34

Dzień dobry, w zaistniałej sytuacji należy skierować pismo do wykonawcy z wyznaczeniem ostatecznego terminu do wykonania. Tym niemniej, w sytuacji jeśli możliwość naliczenia kar umownych nie została przewidziana w umowie, nie pozostawia to Pan bez środków ochrony przeciwko nierzetelnemu wykonawcy. Możliwe jest bowiem dochodzenie roszczeń odszkodowawczych na zasadach ogólnych.
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź