Treść zapytania

2022.02.06 godz. 15:37 Augustów, Podlaskie

Czy muszę uwzględnić rękojmię?

Wyjaśnienie sytuacji

Witam, jestem szefem firmy budowlanej, półtorej roku temu wziąłem zlecenia układania płytek podłogowych w przyszłym sklepie meblowym, sklep do dziś jeszcze nie jest otwarty. Nie podpisałem umowy ze zleceniodawca, nie oczekiwał tego. Do ułożenia było ponad 2tys m2 gresu. Płytki ułożyliśmy bardzo szybko fakturowanie było na bieżąco z płatnościami nie było większych problemów. Właściciel sklepu jakoś miesiąc po zakończeniu prac spotkał mnie i mówił że niektóre płytki pękają ale nie oczekiwał odemnie ich naprawy. Od tamtej pory była cisza, wczoraj odezwał się do mnie jego syn że skuli parę płytek okazało się że nie są dobrze przyklejone, ( płytki układaliśmy bardzo szybko, zdaje sobie sprawę z tego że jakaś część z nich może być wykonana nie dokładnie) żeby dostać te zlecenie musiałem bardzo zejść z ceny . Spotkałem się na budowie z tym człowiekiem pokazał jak to wygląda i przedstawił mi warunki polubownego załatwienia sprawy, chce żebym odkupił im 3 palety płytek i przedłużył rękojmię na 5 lat od otwarcia sklepu. Uważam że to zbyt wygórowane wymagania. Moje pytanie jest następujące, czy bez umowy muszę zgodzić się na ugodę? Przecież skoro to jest przedsiębiorcą mogę mu odmówić rękojmi tym bardziej po takim okresie od stwierdzenia wad. Nie zataiłem przecież przed nim że płytki są źle przyklejone , sam tego nie wiedziałem dopóki nie skuli paru. Czy jest jakaś szansa żeby unikać od kupowania płytek i naprawiania ewentualnie pękniętych prze 5 lat ? Jakie mogą być konsekwencje gdyby sprawa trafiła do sądu ? Są jakieś szanse na wygranie sprawy ? Czy lepiej przystać na ugodę , towar kosztuje około 10 tys . Plus ta gwarancja przez 5 lat.

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź