Treść zapytania

2024.03.19 godz. 13:28 Pruchnik, Podkarpackie

Problemy z gminą.

Wyjaśnienie sytuacji

Witam serdecznie. W związku z nowym rokiem kalendarzowym, dostaliśmy rachunek Za odpady komunalne. W 2023 płaciliśmy rachunki miesięcznie. Ustawowo gmina ustaliła opłaty za odpady komunalne w systemie kwartalnym. Aby rozłożyć to na raty należało napisać prośbę o rozłożenie na raty do burmistrza miasta podając powód tej prośby. Napisaliśmy, ze z powodu sytuacji materialnej. Urzędnik miasta zarządzał ode mnie informacji o moich i mojej żony przychodach miesięcznych i przedstawienie wydatków miesięcznych. Czy gmina może żądać tego typu informacji? Pozdrawiam Sebastian

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Bogumił Szmańda

Poznań, Wielkopolskie

(55 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 16 Maj 2024 15:54

Dzień dobry Jeżeli mieszkaniec chciałby rozłożenia na raty, to nie jest standardową formą płacenia za odpadku komunalne, to gmina może żądać przedstawienia dokumentów, które potwierdzą argumenty mieszkańca. W przeciwnym razie, każdy mógłby złożyć taki wniosek bez dowodów, co spowodowałoby, że wszyscy płaciliby raty. Stałoby się więc ro zasadą, a nie wyjątkiem. Z wyrazami szacunku
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź