Treść zapytania

2022.08.29 godz. 11:58 Police, Zachodniopomorskie

Prawo pracy

Wyjaśnienie sytuacji

Witam. Tata w latach 03.07.1980-20.02.1992 pracował w Wojskowych Zakładach Remontowo-Budowlanych, z dniem 20.02.1992 r, rozwiązano z nim stosunek pracy /podstawa prawna - art. 53 kp/ podejrzewam, że stosunek wygasł z uwagi na przejście na rentę. Udało nam się pozyskać odpis listy płac z Wojskowych Zakładów z ostatniego okresu zatrudnienia, z którego wynika, iż tata nie otrzymał odprawy rentowej. Od roku 01.07.2010-15.12.2020 pracował w firmie, z której odszedł na świadczenie emerytalne. Ostatnio zastanowiło nas dlaczego tata nie dostał odprawy emerytalnej, skoro jest to świadczenie, które należy się każdemu pracownikowi. Złożyliśmy podanie do ostatniego miejsca pracy, z prośbą o wypłatę odprawy emerytalnej z uwagi, że stosunek pracy został rozwiązany na mocy porozumienia stron z uwagi na nabycie uprawnień emerytalnych. Ostatni pracodawca, stwierdził że potrzebuje zaświadczenia z Wojskowości, że odprawa rentowa nie została wypłacona. Cały kłopot w tym, że dokumentację udało nam się pozyskać z Archiwum Wojskowego, a podejrzewać że nikt nie będzie kompetentny do wystawienia takiego zaświadczenia, gdyż jest to archiwum /czyli miejsce przechowywania dokumentacji/. Czy takie podejście do tematu ostatniego pracodawcy, któremu dostarczono ostatnie listy wypłat (z których widać, że nie było odprawy) jest zasadne ? Czy są Państwo w stanie podpowiedzieć, jak rozwiązać ten problem

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź