Treść zapytania

2022.10.18 godz. 13:11 Warszawa, Mazowieckie

reklamacja usługi

Wyjaśnienie sytuacji

Witam , wykonuje szyldy na zamówienie klient zgłosił reklamacje iż kaseton który wykonałem różni się od sporządzonej wizualizacji więc przyjąłem reklamację z chęcia wykonania takiego jaki był na projekcje który zaakceptował . Teraz klient na tej reklamacji chce kompletnie coś innego niż było w umowie którą zaakceptował i chce to zrobić na mój koszt w kontekscie reklamacji , czy mam prawo odmówić ?? i obciązyć klienta kosztami nowego kasetonu który nie jest taki jak na projekcie ??

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Marek Grochal

Kraków, Małopolskie

(8 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 18 Paź 2022 19:14

W mojej ocenie zawarliście Państwo umowę o dzieło (czyli na wykonanie konkretnej, ustalonej w umowie rzeczy). Jeśli dzieło ma wady (w tym wypadku jest nie takie jak w projekcie), to zamawiający może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że wykonawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla zamawiającego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeśli więc chce teraz czegoś zupełnie innego, to nie ma obowiązku spełniać jego zachcianek. Czy zamawiający to przedsiębiorca czy konsument?
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (1 głos)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź