Treść zapytania

2019.09.04 godz. 13:25 Gliwice, Śląskie

zmiana zakresu obowiązków w okresie ochronnym (przed emeryturą)

Wyjaśnienie sytuacji

W kwietniu 2019 skończyłam 56 lat. W firmie (mała zatrudnionych jest 11 osób) pracuję 23 lata na stanowisku księgowej (płace,koszty,BHp,KOBIZE,opakowania, zastępstwo sekretarki i wypisywanie FV w dziale sprzedaży- w okresie urlopowym. Kolega z działu sprzedaży przeszedł na emeryturę. Czy pracodawca może mi zmienić zakres obowiązków? (przejście do działu sprzedaży) Co jeśli nie podpiszę nowego zakresu czy może mnie zwolnić? Pozdrawiam

Odpowiedzi prawników:


Radca prawny

Wojciech Górny

Wrocław, Dolnośląskie

(37 opinii)

Odpowiedział(a) dnia: 04 Wrz 2019 19:49

Co do zasady pracodawca nie może zmienić zakresu obowiązków. Traktowane jest to jak wypowiedzenie zmieniające, zakazane w okresie przedemerytalne, z wyjątkami określonymi w art. 43 kodeksu pracy. Orzecznictwo mówi, że nawet gdy pracodawca formalnie nie wypowie warunków pracy i płacy, to pracownikowi w wieku emerytalnym przysługuje odszkodowanie, gdy zmiana warunków wiązała się że zmiana wysokości wynagrodzenia i obniżeniem podstawy wymiaru składek. W razie dalszych pytań proszę o kontakt.

Zmodyfikowano dnia: 04 Wrz 2019 19:49
Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? 100% uznało tę odpowiedź za pomocną (2 głosy)
Tak Nie

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź