Treść zapytania

2023.01.12 godz. 09:23 Kołobrzeg, Zachodniopomorskie

Zwrot pieniędzy za uszkodzony towar po reklamacji z tytułu rękojmi

Wyjaśnienie sytuacji

Reklamowałem z tytułu rękojmi płytę główną komputera w sklepie internetowym x-kom, z reklamacji wróciła do mnie wygięta i niezwłocznie zareklamowałem ją z tytułu rękojmi kolejny raz (już 3 raz ponieważ poprzednimi razami wracała z innymi uszkodzeniami). Tym razem poprosiłem już o zwrot pieniędzy. Dostałem taką odpowiedź na reklamację: Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana urządzenie na dodatkową weryfikację w autoryzowanym serwisie producenta. Dlaczego nie uznajemy reklamacji W Pana urządzeniu stwierdziliśmy lekko wygięte piny oraz wykrzywiony laminat. Uszkodzenia nie stanowią wady tkwiącej w rzeczy w chwili sprzedaży, dlatego nie podlegają pod naszą odpowiedzialność. Rękojmią nie są objęte uszkodzenia spowodowane niewłaściwym lub niezgodnym z instrukcją obsługi użytkowaniem produktu oraz wady spowodowane zdarzeniami losowymi. Niemniej jednak z uwagi na specyfikę zgłoszenia reklamowane urządzenie poddawane jest jeszcze dodatkowym testom w autoryzowanym serwisie producenta. Prosimy o oczekiwanie na końcowy rezultat zgłoszenia. Podstawa prawna Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 559 Moje pytanie jest następujące: Czy zgodnie z tą podstawą prawną którą przytoczyli, "Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili." przejście niebezpieczeństwa na kupującego odnosi się również do wydania towaru po reklamacji ?

Nikt nie odpowiedział jeszcze na to pytanie.

Chcę dodać odpowiedź!

  • Jeśli jesteś prawnikiem Zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
  • Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Dodaj odpowiedź